שתפו

צ'קליסט לקידום אורגני האולטימטיבי ל-2024

On-page-seo

קידום אתרים אורגני (SEO) יכול להיראות כמו נושא מאוד מאתגר. יש כל כך הרבה מונחים ללמוד ולעתים קרובות כשאתם מחפשים מידע באינטרנט אתם עלולים להתקל בעצות סותרות.

בגלל זה החלטתי להכין רשימה של המרכיבים החשובים ביותר שכדאי לכם לזכור כשאתם ניגשים לאופטימיזציה של דפי האינטרנט שלכם.

1. מחקר מילות מפתח

למרות שמבחינה טכנית זהו צעד שעליכם לקחת לפני שתתחילו לבצע אופטימיזציה לדפים שלכם, אני חושבת שיהיה מועיל לתת לכם סקירה קצרה על איך לבחור את מילות המפתח שלכם. אחרי הכל, אם תנסו לבצע אופטימיזציה עבור מילות מפתח שלא יובילו לאתר שלכם שום תנועה, אז מה הטעם בכל העבודה הקשה שלכם?

יש הרבה כלים בתשלום או חינמיים שאתם יכולים לעבוד איתם כדי למצוא את מילות המפתח הנכונות עבור דפי האינטרנט שלכם, כמו ahrefs keyword generator או AnswerThePublic, אבל איך אתם משתמשים בהן? ובכן, כל כלי הוא קצת שונה, אבל כולם מספקים לכם מדדים דומים.

הנה ארבעת הדברים העיקריים שיש לשים לב אליהם כשאתם עושים מחקר מילות מפתח:

  • נפח חיפוש (Search Volume): נפח חיפוש אומר לכם כמה פעמים מתבצע חיפוש על מילת מפתח על בסיס חודשי. ככלל אצבע, לא הייתי מחפשת מילת מפתח עם פחות מ-300 חיפושים חודשיים.
  • כוונת חיפוש (Search Intent): התאמת כוונת חיפוש היא כנראה הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות. אם, למשל, אתם מקלידים את מילת המפתח שלכם בגוגל וכל התוצאות הן בלוגים ואתם מנסים למכור מוצר, רוב הסיכויים שלא תוכלו לדרג גבוה עבורה. וודאו שאתם יוצרים תוכן שתואם את מה שכבר קיים עבור מילת המפתח שבחרתם.
  • קושי של מילת מפתח (Keyword Difficulty): דבר נוסף שכדאי לבדוק לפני שבוחרים מילת מפתח הוא שאתם באמת יכולים להתחרות עליה. לסמכותם של אתרים שכבר מדורגים עבור מילת המפתח יש תפקיד מכריע, וזה נכון גם לגבי איכות התוכן, כמו גם נפח החיפוש ופרטים שונים נוספים. רוב הכלים שאתם יכולים להיעזר בהם בעת חיפוש מילות מפתח כבר פשטו את זה למדד אחד פשוט (שלעיתים קרובות נקרא KD), אז במקום לשקול את הדברים האלו בעצמכם, אתם יכולים להסתכל על רמת הקושי שהוקצתה למילת המפתח שלכם על ידי הכלי שבו אתם משתמשים.
  • סמכות האתר (Site Authority): מדד זה יכול להיראות קצת מרתיע למתחילים, אבל זכרו – כולנו צריכים להתחיל איפשהו. יהיה לכם קשה להתחרות מול אתרים עם דירוג סמכות גבוה משלכם, אז כדאי לנסות לחפש מילות מפתח שאתרים עם דירוג סמכות דומה לשלכם עושים בהם שימוש. לפעמים זה אומר שאולי תצטרכו למצוא מילות מפתח שהן קצת יותר נישתיות, כדי שתהיה לכם הזדמנות להתחרות עליהן.

עובדה שימושית: מילות מפתח עם זנב ארוך, שהן ביטויים ספציפיים יותר ובדרך כלל ארוכים יותר, מהוות למעלה מ-70% מכלל תנועת החיפוש. אמנם יש להם נפחי חיפוש נמוכים יותר בנפרד, אבל ביחד הם יכולים להביא תנועה משמעותית, ולעתים קרובות יש להם תחרות נמוכה יותר, מה שהופך אותם ליעדים חשובים עבור אסטרטגיית ה-SEO שלכם.

2. תוכן איכותי

כל העבודה הקשה שתשקיעו בבחירת מילת מפתח שמתאימה לתוכן שלכם לא תהיה משמעותית אם לא תציעו למחפשים תוכן איכותי, אבל לפעמים 'איכותי' יכולה להיות מילה מעט מעורפלת.

הנה כמה דברים שידריכו אתכם בדרך:

  • פורמט: נניח שגיליתם שמילת המפתח שלכם נמצאת בשימוש בעיקר בבלוגים – מהו הפורמט הנפוץ ביותר בבלוגים האלה? האם זה תוכן מסוג 'איך\כיצד לעשות משהו'? האם זה מאמר דעה? צ'קליסט? ודאו שאתם יוצרים את התוכן שלכם כך שיתאים לשאר דפי האינטרנט המתחרים.
  • בחרו זווית: תנו למבקרים שלכם משהו שימושי שהם לא מצאו בשום מקום אחר. זה יכול להיות נתון מעניין, הדמיה מגניבה, או אולי מחקר כלשהוא.
  • תסתכלו על התוכן שהמתחרים שלכם יוצרים: אין שום דבר רע בלקבל השראה מדפי אינטרנט אחרים, למעשה – זו יכולה להיות דרך טובה מאוד להחליט מה אתם רוצים לכלול ועל מה אתם רוצים לוותר בתוכן שלכם. שאלו את עצמכם: מהם הדברים שנעשים נכון באתרים אחרים שאתם יכולים לשפר בתוכן שלכם? מה הם הדברים שאתרים אחרים עושים שעשויים להרחיק מבקרים?

3. חווית משתמש וממשק משתמש

לעתים קרובות מתעלמים מ-UX/UI כשמדובר ב-SEO, אבל הם חיוניים כדי להבטיח שלמבקרי האתר שלכם תהיה חוויה אינטואיטיבית. דפים שמבלבלים או מעצבנים מבקרים לא יובילו אותם קרוב יותר לקניית המוצר\שירות שלכם, להשאיר את פרטי הקשר שלהם או כל דבר אחר שתרצו שהם יעשו.

חווית משתמש וממשק משתמש הם כמובן נושא שלם בפני עצמו, אבל אספתי פה כמה טיפים שאתם עדיין יכולים ליישם בדפים שלכם גם אם אתם לא יודעים הרבה על הנושא:

  • היררכיה ויזואלית: עמוד ללא היררכיה ויזואלית ברורה יכול לתסכל את המבקרים ולהקשות עליהם לבצע את הפעולות שהם רוצים לעשות. אנחנו צריכים לעזור להם למצוא את מה שהם מחפשים מהר, וזה אומר לבנות את התוכן שלנו בצורה הגיונית. זה יכול להיעשות על ידי שימוש בקנה מידה ומיקום. לדוגמה, כותרת צריכה להיות גדולה יותר משאר הטקסט, ואזור של המלצות\ביקורות צריך כנראה לבוא אחרי המוצר ולא לפניו. כמובן שתמיד יש חריגים, אבל ברוב המקרים היצמדות למה שכבר נעשה קודם עוזרת למבקרים לנווט בדפים בלי תסכול.
  • ניגודיות: ניתן לצמצם את זה למשפט אחד: אל תשימו טקסט בהיר על רקע בהיר, ואל תשימו טקסט כהה על רקע כהה.
  • שימוש בגריד: עבודה עם גריד יכולה לעזור לכם להישאר עקביים בכל האתר שלכם. אם האתר שלכם מבוסס וורדפרס זה למעשה קל מאוד לעשות זאת, מכיוון שאתם יכולים להגדיר את נקודות השבירה (breaking point) לרזולוציות שונות ברמה גלובלית פעם אחת ואז לשכוח מזה.
  • טיפוגרפיה: בחרו פונטים קריאים על פני פונטים עיצוביים מדי. עדיף שהמבקרים שלכם יוכלו לקרוא את התוכן שאתם מייצרים.

4. אופטימיזציה טכנית

יש כמה דברים שימושיים שתוכלו לעשות כדי לעזור לתוכן שלכם לדרג גבוה:

  1. נתינת שם נכון לתמונות שלכם והוספה של טקסט חלופי (alt text).
  2. שימוש נכון בתגי H1, H2 ו-H3 כדי לעזור לגוגל להבין את מבנה העמוד שלכם ואת ההיררכיה בתוכו.
  3. הוספת תגיות מטא (meta tags) ותיאורי מטא (meta descriptions).
  4. שימוש במבנה URL לוגי. לדוגמה, בלוג אוכל עשוי להשתמש בכתובת אתר שנראית כך: www.foodie.com/blog/best-dinner-recipes, או שהוא עשוי להשתמש בכתובת אתר שנראית בערך כך: www.foodie.com/blog/20394. הURL האחרון לא אומר למבקרים שום דבר על תוכן העמוד.
  5. קישורים פנימיים לעמודים בתוך אתר האינטרנט שלכם שרלוונטיים לתוכן שאתם יוצרים.
  6. ודאו שהעמודים שלכם נראים טוב ברזולוציות שונות. על פי מחקר של Hitwise, למעלה מ-60% מכלל החיפושים ברשת מגיעים כעת ממכשירים ניידים.
  7. בצעו אופטימיזציה של טעינת העמודים שלכם על ידי דחיסת תמונות, צמצום קוד ושימוש בטכניקות מטמון.
  8. השתמשו במילת המפתח שלכם בכתובת האתר ובכותרות שלכם אם וכאשר היא משתלבת באופן טבעי בתוכן שלכם. חשוב לזכור שלא מומלץ להכניס מילות מפתח לכל חלק בטקסט, זה עלול להפוך את התוכן שלכם למסורבל ולא קריא.

לסיכום

קידום אתרים הוא נושא ענק עם הרבה תת-תחומים שאפשר לצלול לתוכם, אבל העצה האישית שלי אליכם היא פשוט להתחיל. להתנסות באסטרטגיות שונות. להמשיך לנסות דברים שונים עד שהעבודה הקשה שלכם תתחיל להניב תוצאות – וכשהתוצאות מגיעות, הקפדו לנתח אותן כדי שתוכלו לשכפל אותן בעתיד.

שתפו

מהבלוג שלנו

עמוד נחיתה ממיר

איך לבנות עמוד נחיתה ממיר

אז שמעתם שעמוד נחיתה יכול להביא לכם לידים חמים לעסק, אבל לא ברור לכם איך. אולי לא ברור לכם אפילו מה זה בדיוק ואיך זה שונה מעמודים רגילים שיש לכם באתר.
בואו נעשה קצת סדר.

להמשך קריאה
Elevating Your WordPress Site with CSS

שיפור אתרי וורדפרס עם CSS

אם אי פעם ניסיתם לפתח אתר שעוצב על ידי מעצב יצירתי במיוחד, אתם מכירים את הכאב של החלפת החזון היפה שלהם בווידג'טים סטנדרטיים של Elementor שאין להם מספיק אפשרויות התאמה אישית.

להמשך קריאה
Emotion driven UI UX

עיצוב UI UX שמונע על ידי רגש

ממשק משתמש שיושב על טריגרים רגשיים הוא הרבה פעמים הדבר שיגרום למשתמשים להישאר באתר שלכם. ישנן דרכים רבות להכניס רגש בעיצוב ואפיון האתר שלכם, ואנחנו כאן כדי ליצור לכם מפת דרך.

להמשך קריאה